maandag 13 juni 2011

Used to be one of my secrets....

I get more and more questions about how I get that tight curve at the top of my cakes.

Her's my secret...
For a while I've using this awesome smoother from Edgers. It's a bit odd at the beginning, but it does the work very well! Use it with a small amount of cornflower, so it glides better on the edges of the cake.

I've bought it in a Dutch store: Ellens Creative Cakes

*****************************************************************************

Ik krijg steeds meer vragen over mijn strakke taartranden, dus hierbij mijn geheim....

Sinds een tijdje gebruik ik een super hoeksmoother van Edgers. In het begin even raar werken, maar hij doet wat hij belooft :)

Gebruikmakend van een klein beetje maïzena, glijdt hij makkelijk over de randen en zorgt hij voor die strakke rand.

Gekocht bij Ellen's Creative Cakes





So, that's one of my magic tools....



Best Blogger Tips

12 opmerkingen:

  1. Thanks for sharing the tool! I've never seen that here in Canada - I will look for it.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nadine,
    Je hebt 2 soorten zag ik, de 115 en de 90 graden. Ik denk dat jij de 115 graden versie hebt?
    Ik vind het echt top dat je het laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Carola,

    ik heb eerlijk gezegd geen idee.
    Zou ik eens moeten opmeten..

    Groetjes,

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nadine,

    Ik volg je al een tijdje en vind je taarten echt fantastisch en zóó strak! Ik heb die smoother ook, volgens mij de 115 graden, want het is geen 90 graden hoek zoals bij een vierkant. Maar hiermee lukt het me nog niet. Heb je misschien nog tips voor het gebruik van die smoother?

    En, ga vooral zo door, ik vind je blog super!! Ik moet er binnenkort toch ook maar een opstarten.. :)

    Groetjes,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Daniëlle,

    Dank je wel :)

    Het is denk ik een kwestie van oefenen... Bij mij gaat het nu ook veel beter dan eerst.

    Succes!

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Nadine,
    Ik denk ook dat het de 115 graden is. Eigenlijk is de smoother helemaal niet strak in de hoek. Mag ik je vragen, als je dan toch je geheimen gaat prijsgeven ;), bewerk je dan qua rand bv. eerst horizontaal in het rond draaien en dan de verticale lijn of doe je het om en om op de taart, horizontaal en verticaal naar elkaar toe en dan langzaam draaiende om de hele rand van de taart.
    Sorry als ik het je te moeilijk maak met uitleg. Hopelijk snap je het nog. Bedankt!
    Groetjes Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Carola,

    ik leg de fondant over de taart, strijk de bovenkant glad en meteen de bovenrand. Daarna strijk ik de zijkanten glad en aan het einde ga ik met de smoother over de bovenrand. Bedoelde je dit?

    Groetjes,

    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :)
    Ik ga binnenkort het spreekwoord uitproberen: oefening baart kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super tips. Waar smeer jij je taart mee af? Botercreme of garnache?
    Groetjes laila

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Laila,

    dank je wel. Ik smeer de taarten altijd af met botercrème.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor de reactie!
Ik lees ze altijd en ben er ontzettend blij mee! Bij een vraag zal ik sowieso altijd reageren.

Groetjes,

Nadine